استان لرستان در میان‌ کوه‌های بلند و تپه‌های زیبا واقع شده است. آب‌ و هوای لرستان به علت کوهستانی بودن این منطقه معتدل و بسیار دلپذیر است. در اینجا تلاش شده با ارائه برنامه‌ ریزی سفر به استان لرستان به شما کمک کنیم با یک سفر چند روزه، بسیاری از دیدنی‌های لرستان را ببینید.

بهترین فصل سفر به لرستان فصل بهار و اردیبهشت‌ماه است زیرا در این ماه زیبایی طبیعت استان لرستان به نهایت خود رسیده و همچنین هوا بسیار لطیف و خنک است.

شما می‌توانید با هواپیما، قطار، اتوبوس و یا ماشین شخصی خود، به استان لرستان سفر کنید. در برنامه‌ریزی برای سفر به استان لرستان لازم است تمام هزینه‌های این سفر چند روزه را برآورد کرده و تصمیم نهایی خود را مبنی بر انتخاب روش سفرتان به این استان را بگیرید.

در این برنامه‌ریزی لازم است به هزینه‌های خورد و خوراک، اقامت، خرید، تهیه بلیت برای برخی از مکان‌های دیدنی تاریخی و ... نیز توجه کنید و با آمادگی کامل به این سفر بروید.

تپه چغا بروجرد

تپه چغا بروجرد استان لرستان

سفر به لرستان با هواپیما

مطمئناً سفر با هواپیما می‌تواند راحت‌ترین روش باشد. شما می‌توانید با تهیه بلیت هواپیما بسته به مساحت شهرتان تا استان لرستان در طی چند ساعت در فرودگاه خرم‌آباد باشید.

مشکل این روش قیمت‌های بالای بلیت هواپیما است و همچنین در این روش از دیدن جاده‌های زیبا و مناظر بکر جاده‌های لرستان نیز بی‌بهره خواهید ماند.

سفر به لرستان با اتوبوس

برای بسیاری از افراد اتوبوس بهترین گزینه برای مسافرت‌های بین استانی است. در این روش شما می‌توانید از مناظر لذت ببرید.

سفر با اتوبوس می‌تواند خستگی ناشی از رانندگی طولانی را نیز در برنداشته باشد. خرید بلیت اتوبوس نیز نسبت به بلیت هواپیما بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

 

سفر به لرستان با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی و رانندگی در جاده نیز برای برخی از افراد بسیار لذت‌بخش است. همچنین می‌توانید هر زمان که دوست داشتید متوقف شده و استراحت کنید. در سفر با ماشین شخصی لازم است هزینه‌هایی مانند بنزین و ... را نیز در نظر بگیرید.

 سفر به لرستان با قطار

شما می‌توانید با تهیه کردن بلیت قطار با قطار به لرستان سفر کنید. شهرستان دورود در استان لرستان دارای ایستگاه قطار بوده و شما می‌توانید به‌ آسانی از این طریق به لرستان سفر کنید.

سفر با قطار بسیار راحت و ارزان‌تر است و همچنین شما با این روش سفر می‌توانید مناظر بکری را از کوه‌ها و جنگل‌های لرستان ببینید.

 زیبایی های پلدختر

زیبایی‌های پلدختر استان لرستان

اقامت در لرستان

پس از ورود به خرم‌آباد اولین جایی که معمولاً همه مسافران به آنجا می‌روند پایتخت این استان یعنی شهرستان زیبای خرم‌آباد است.

می‌توانید در خرم‌آباد به یکی از مکان‌های اقامتی این شهر رفته و محل اقامت چند روزه خود را مشخص کنید.

در این شهر هتل‌ها، میهمان‌سراها و همچنین مسافرخانه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه‌ به بودجه مشخص شده برای سفرتان یکی را انتخاب کنید.

مطمئناً هزینه اقامت در هتل‌های چند ستاره بسیار بالاتر از یک مسافرخانه و یا مهمانسرا است. اما امکانات رفاهی هتل‌ها بسیار مناسب‌تر از مسافرخانه است.

انتخاب اقامتگاه بستگی کامل به میزان بودجه در نظر گرفته برای سفرتان دارد. بسیاری از مسافرخانه‌ها هم می‌توانند امکانات مناسب و قابل قبولی را به شما ارائه دهند.

 آبشار گریت لرستان

آبشار گریت لرستان

گردش در شهرها

برای گردش در شهرهای استان لرستان به یک برنامه روزی چند روزه نیاز دارید. این برنامه‌ریزی می‌تواند به این صورت باشد که:

روز اول سفر

سفر به لرستان را می‌توانید با رفتن به مکان‌های تاریخی شهر خرم‌آباد آغاز کنید. قلعه فلک‌الافلاک یکی از مکان‌هایی است که نباید دیدن آن را از دست بدهید.

 در اطراف این قلعه دیدنی نیز بازار سنتی لرستان واقع شده که می‌توانید از آن نیز دیدن کنید. همچنین در روز اول سفر می‌توانید از مکان‌های دیدنی مانند: گرداب سنگی، حمام گپ، خانه آخوند آبو و دریاچه کیو نیز دیدن کنید.

روز دوم سفر

در روز دوم سفرتان لازم است از میان تعداد زیاد آبشارهای لرستان یکی را انتخاب کنید. می‌توانید در ابتدا به آبشار نوژیان رفته و نیمی از روز را در آنجا سپری کنید.

در ادامه نیز به دیدن پل شاپوری رفته و مناره آجری و سنگ‌نوشته را نیز ببینید. در پایان روز و با تاریک شدن هوا رفتن به بام لرستان و تماشای شهر بسیار جذاب است. همچنین می‌توانید به رصد خانه کاسین واقع در بام لرستان رفته و با تلسکوپ، آسمان شب را تماشا کنید.

روز سوم سفر

در این روز می‌توانید از آبشار بیشه در نزدیکی شهرستان دورود دیدن کنید. تماشای آبشار بیشه را نباید از دست بدهید. در ادامه می‌توانید به شهرستان کوهدشت بروید و دره شگفت‌انگیز شیرز را از نزدیک ببینید.

پس از آن نیز شهرستان پلدختر و بازدید از آبشار افرینه و تالاب‌های پلدختر می‌تواند مقصد بعدی سفر شما در این روز باشد.

تنگه شیرز لرستان

حضور گردشگران خارجی در تنگه شیرز لرستان

روز چهارم سفر

دریاچه گهر در ۳۵ کیلومتری شهرستان دورود است. شما می‌توانید در ابتدا به تماشای زیبایی این دریاچه بروید و از تماشای آن لذت ببرید. برای رفتن به دریاچه گهر بهتر است که حداقل 2 روز را به خاطر مسافت پیاده روی 6 ساعته آن در نظر بگیرید.

در ادامه به بروجرد رفته و از مکان‌های دیدنی این شهرستان مانند گردشگاه چغا سرخه، مسجد جامع بروجرد و همچنین بازار بروجرد نیز دیدن کنید.

 استفاده از راهنمای گردشگری

اگر میخواهید یک سفر چند روزه به صورت ویژه و اختصاصی به لرستان را داشته باشید که تمام برنامه‌ریزی های سفر شما رو انجام دهد و شما دیگر نگران جزئیات سفر خود نباشید می توانید از کمک راهنمایان گردشگری لرستان بهره بگیرید که خاطره سفر به لرستان برای شما همیشگی، خاص و لذت بخش باشد

غذاهای سنتی

شما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی مناسب برای سفر به لرستان در چند روز تعداد زیادی از جاذبه‌های این استان را ببینید و تا حد زیادی در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

پس از یک گردش و تفریح هیجان‌انگیز حتماً خسته و گرسنه خواهید شد. رستوران‌های مختلفی در شهرهای استان وجود دارد که با ارائه انواع غذاهای مدرن و سنتی می‌توانند پذیرای میهمانان و گردشگران باشد

در سفر به بروجرد می‌توانید به رستوران‌های این شهر رفته و از کباب بروجردی که بسیار مشهور و خوش طعم است لذت ببرید.

همچنین در دیگر شهرهای این استان می‌توانید انواع غذاهای سنتی مانند جگر وز، زیر برنجی و ... را نوش جان کنید.

تعداد زیادی نیز فست‌فود و مکان‌های ارائه غذای فوری وجود دارد که بسته به بودجه و سلیقه خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 جاده آبشار بیشهجاده آبشار بیشه لرستان

کلام آخر

سفر به لرستان می‌تواند از بسیاری جهات برای شما بسیار خاطره‌انگیز و جذاب باشد. دیدن آبشارهای زیبا، پل‌های تاریخی، دریاچه‌های مصنوعی و طبیعی، آثار تاریخی بسیار زیاد و جذاب و.... می‌تواند این سفر را برایتان بسیار خاطره‌انگیز و به‌ یادماندنی کند.

سفر به لرستان در تابستان به علت کوهستانی بودن منطقه لرستان می‌تواند بسیار جذاب باشد زیرا می‌توانید در این فصل به دیدن آبشارهای زیبای این استان رفته و از خنکای هوای آن لذت ببرید.

 

 

 

تیم تحریریه تورآسو
ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت گردشگری داشته باشیم.
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

سلام، چه کمکی از دست ما ساخته است؟

واتس‌اپ پاسخگو هستیم
Close and go back to page